Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

Help mij (router probleem)

03-09-2011, 20:38 door Anoniem, 6 reacties
Hallo,

Ik heb een probleem: speedtouch 5x6 (Van KPN)

Vroeger (1 week geleden) als ik mijn IP in de browser deed, kwam ik in de router. (wijzigen portforward etc)

Maar nu moet ik een wachtwoord invullen, terwijl dat nooit hoefde.

Ik weet het password niet meer!

Hoe kan ik deze vinden??

(Admin als password werkte niet)

Bedank alvast!!!
Reacties (6)
04-09-2011, 11:04 door Anoniem
Bel de KPN helpdesk is.
04-09-2011, 14:48 door Spiff has left the building
Een zeer terechte verwijzing door Bastos naar die thread van eerder deze week.
Zelfde vraag, zelfde afzender..?
In die andere thread vind je antwoorden betreffende password, een link naar de handleiding, en de raad het apparaat desnoods te resetten als er een password is ingesteld maar dat vergeten is. Zie die thread waarnaar Bastos verwijst.

Mocht deze nieuwe thread echter niet door dezelfde persoon zijn gestart als die thread afgelopen woensdag, dan is er sprake van een groot toeval, óf - in het raarste geval - van een doorgevoerde firmware-update die de inlogprocedure veranderd heeft waardoor ineens een wachtwoord wordt vereist terwijl dat nooit is ingesteld. Neem in dat laatste geval contact op met de KPN helpdesk.
04-09-2011, 18:03 door Anoniem
KPN helpdesk. GOUDEN TIP!

Opgelost!!

Bedankt!!
04-09-2011, 18:39 door Spiff has left the building
@ Anoniem, 18:03 uur,
Ja, werkelijk bijzonder grappig.
Maar in het geval van een bizarre situatie zoals ik die in de tweede alinea van mijn reactie van 14:48 uur voorstelde, een situatie waarin KPN geforceerd een firmware-update zou hebben doorgevoerd die de inlogprocedure heeft veranderd en waardoor ineens een wachtwoord wordt vereist terwijl dat nooit is ingesteld, dan lijkt het contact opnemen met KPN me het beste idee.
Daarbuiten, wanneer iemand een wachtwoord heeft ingesteld, en dat wachtwoord vergeten of anderszins onbekend is, dan is contact met de helpdesk uiteraard weinig zinvol. Ook de helpdesk kan dan weinig meer dan slechts een reset adviseren, zo mag ik veronderstellen.
06-10-2012, 12:16 door Anoniem
ik wil mij inlggen maar mijn inlog klopt niet zeggen ze
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.