image

'Hackplan Opstelten heeft wereldwijde gevolgen'

zondag 21 oktober 2012, 09:39 door Redactie, 50 reacties

Het plan van minister Opstelten om politie in computers van verdachten in zowel Nederland als het buitenland te laten kijken heeft wereldwijde gevolgen. Daarvoor waarschuwt David Harley van het Slowaakse anti-virusbedrijf ESET. Volgens Opstelten schiet de huidige wetgeving tekort en heeft politie meer bevoegdheden nodig om cybercriminelen op te sporen.

"Er is geen twijfel dat er al een groeiende en verontrustende markt is waarop beveiligingslekken en exploits worden verkocht, en dit voorstel kan dit zeker verder legaliseren", laat Harley tegenover IDG weten. Hij stelt dat het beoogde voordeel, buiten de ethische bezwaren om, in balans moeten zijn met de schadelijke effecten voor alle internetgebruikers.

De virusbestrijder denkt dat het wetsvoorstel wereldwijde gevolgen kan hebben. "Het is niet mogelijk om te garanderen dat de gevolgen van deze maatregelen alleen tot criminelen beperkt blijven. Als het voorstel in z'n huidige vorm wordt aangenomen, kan de bijkomende schade als gevolg van het toepassen van monitoring- en aanvalstechnologieen wereldwijd voelbaar zijn."

Soevereiniteit
Harley heeft grote twijfels of het hacken van buitenlandse computers door de Nederlandse politie niet de soevereiniteit van andere landen schendt. Zelfs als er een overeenkomst met andere landen kan worden bereikt over internationale wetgeving, is het maar de vraag of wordt stilgestaan bij het feit dat inlichtingendiensten straks ook de systemen van de eigen burgers kunnen doorzoeken.

Harley trekt vervolgens de parallel met wat er in de Verenigde Staten gebeurt. "Daar zijn er veel blij met de vermeende cyberspionage en sabotage tegen Iran, maar zijn verrast en ontdaan als die claims worden gebruikt als rechtvaardiging voor soortgelijke acties door andere landen."

Reacties (50)
21-10-2012, 10:33 door Anoniem
Ivo is een enge man!
21-10-2012, 11:37 door TD-er
Door Anoniem: Ivo is een enge man!
Dat hoef je niet alleen als Anoniem te zeggen.
Sowieso zijn Opstelten en Teeven beide heel eng bezig de laatste tijd, maar de politici daarvoor, zoals Hirsch Ballin, zijn ook met hele enge voorstellen gekomen.

En het meest trieste is nog dat ze bijna met gejuich ontvangen worden door de andere politici.
Er is bijna geen kritisch geluid te horen over al die privacy-beperkende maatregelen.
Eigenlijk alleen maar deze site, BoF, webwereld en Geenstijl en heel af en toe ook Tweakers.net.
De rest van de media laat een oorverdovende stilte horen zodra het om dit soort maatregelen gaat.

Toevallig was de NOS vrijdag nog gekomen met een enkel berichtje over het gebruik van opgeslagen DNA in ziekenhuizen voor opsporing, maar daar hoor je verder ook totaal niets van.

Het is een heel eng kliekje met hele enge voorstellen en niemand durft een kritisch geluid te laten horen.
21-10-2012, 11:37 door Anoniem
Ivo heeft de ballen verstand van dit onderwerp. En dat is ook niet erg; je kunt nou eenmaal niet van alles iets weten. Maar hij moet de mensen door wie hij zich laat adviseren wel wat beter uitkiezen.
21-10-2012, 11:50 door johanw
Het is ook geen toeval dat Opstelten uit Rotterdam komt - daar lijkt men het met rechten van burgers nog minder nauw te nemen dan in de rest van Nederland.

Het zou wel lachen zijn als agenten die een buitenlands systeem hacken op vakantie in het buitenland opeens opgepakt worden en eventueel uitgeleverd worden aan een derde land, zoals ze het spel zelf ook soms ook spelen. Dan worden ze vanzelf wel voorzichtiger.
21-10-2012, 11:53 door ceewee
Wat van m'n laatste facebooks/twitters, moet ik nog meer zeggen?


Georganiseerde misdaad in kaart brengen met Netmap(Unix) en connecties in bovenwereld, politiek, multinationals OK!
http://www.netmap.com.au/crime.html
maar sinds wanneer zijn de brave burgers misdadigers?
Die zitten toch in Den Haag?
http://www.ceesboog.com/nuke1/modules.php?name=News&file=categories&op=newindex&catid=4

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3334112/2012/10/19/Justitie-moet-dna-ziekenhuis-gebruiken.dhtml
Als ik de overheid en vooral Justitie kon vertrouwen zou ik dna en vingerafdruk van me
zo in databank laten zetten. ALS....!?

http://t.co/p0MwKyl5 via @nrc
Ach ja, Justitie was er toch om de misdaad te handhaven ipv de orde, dat lukt dus al vrij aardig ;-)

Volgens mij kunnen we beter Justitie gaan houden, met ons 16 miljoen!
21-10-2012, 11:58 door ceewee
Oh ja deze ook nog.
De misdaad is al georganiseerd, nu Justitie nog. Efficient en effectief kennen ze daar niet.
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/10/13/om-en-politie-niet-capabel-om-georganiseerde-misdaad-te-bestrijden/
21-10-2012, 12:50 door Anoniem
Ivo heeft de ballen verstand van dit onderwerp. En dat is ook niet erg

Het zou wel leuk zijn als er eens een keer een minister aantrad die wèl wist waar'ie over lulde. Of tenminste iets van regeren wist. Want in theorie is de regering er om het land te besturen. In de praktijk is het een vergaarbak voor politicologen- en ander sociologenvolk dat elkaar eindeloos baantjes toeschuift en vooral excelleert in heel dik doen, maar weinig substantieels aan het nut van het algemeen kan toevoegen. Wat ze dan dus ook verder niet doen. Hun core business is veel meer "wachtgeld opsouperen" waar het met de baantjescarrousel even niet lukt. En ik ben er zo langzamerhand een beetje moe van. Toch wel een klein beetje, ja.
21-10-2012, 13:00 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
21-10-2012, 13:09 door Security Scene Team
Door TD-er:
Door Anoniem: Ivo is een enge man!
Dat hoef je niet alleen als Anoniem te zeggen.
Sowieso zijn Opstelten en Teeven beide heel eng bezig de laatste tijd, maar de politici daarvoor, zoals Hirsch Ballin, zijn ook met hele enge voorstellen gekomen.

En het meest trieste is nog dat ze bijna met gejuich ontvangen worden door de andere politici.
Er is bijna geen kritisch geluid te horen over al die privacy-beperkende maatregelen.
Eigenlijk alleen maar deze site, BoF, webwereld en Geenstijl en heel af en toe ook Tweakers.net.
De rest van de media laat een oorverdovende stilte horen zodra het om dit soort maatregelen gaat.

Toevallig was de NOS vrijdag nog gekomen met een enkel berichtje over het gebruik van opgeslagen DNA in ziekenhuizen voor opsporing, maar daar hoor je verder ook totaal niets van.

Het is een heel eng kliekje met hele enge voorstellen en niemand durft een kritisch geluid te laten horen.

Goh, altijd gedacht dat ik hier de enige was met die opvatting. +1
21-10-2012, 13:19 door ceewee
Klopt maar via short url kom je er ook hoor. Verzamel al urls op div. onderwerpen sinds 2005 en zet ze op rijtje.

En in geval van Justitie, o.a. al meer dan 2 jaar bezig als vertrouwenspersoon in huiselijk geweldzaak en wat je dan tegenkomt.

En weet je wat ik nog t ergste vindt? Zijn niet eens toevallige fouten, fouten maken is menselijk tenslotte, nee het is gewoon doelbewust, met opzet.

En als je er wat van zegt, nou dan mag je oppassen hoor.

Het ministerie heet ook Ministerie van Veiligheid en Justitie, ze vinden zichzelf heel belangrijk dus.
En natuurlijk zou het om te beginnen als het Ministerie van Recht en Veiligheid moeten zijn.

Recht doen en daarmee zorgen voor Veiligheid.

Maar daar gaat het hen helemaal niet om, zelfs politie maken ze het goed werken leveren bijna onmogelijk.
http://www.eenvandaag.nl/criminaliteit/36387/agenten_politie_kan_veiligheid_onvoldoende_garanderen
(2/3 van tijd gaat op aan administratie voor yip..weer Justitie)

zie ook reactie bij
http://www.security.nl/artikel/43541/1/%2527Terughacken_maakt_meer_kapot_dan_me_lief_is%2527.html
21-10-2012, 13:28 door ceewee
Door TD-er:
Door Anoniem: Ivo is een enge man!
Dat hoef je niet alleen als Anoniem te zeggen.
..................
Het is een heel eng kliekje met hele enge voorstellen en niemand durft een kritisch geluid te laten horen.


Reken maar van YES hoor ;-) en niet alleen hier, maar ook in persoon of brief onder eigen naam als
vertrouwenspersoon en zelfs in de rechtzaal.
Heb al officier van justitie aangifte wegens medeplichtigheid in vooruitzicht gesteld.
21-10-2012, 13:43 door TD-er
Dat is mooi, dat een enkeling wel een kritisch geluid en zelfs tegengas durft te geven, maar in de publieke media zie je daar helemaal niets van terug.
Tot die tijd is het een enkeling die helaas weinig voor elkaar kan krijgen in z'n eentje.

Er moet gewoon vanuit de maatschappij een meer kritisch geluid komen dat het echt niet zo verder kan. Helaas hoor je nog veel te vaak de dooddoeners "het zal je eigen kind maar wezen" of "als je niets te verbergen hebt...."
21-10-2012, 13:58 door Spiff has left the building
Door ceewee, 11:53 uur:
http://t.co/p0MwKyl5 via @nrc
Door ceewee, 13:19:
Klopt maar via short url kom je er ook hoor.
Dat begrijp ik.
Mijn reactie kwam voort uit het feit dat het mijns inziens geen goede gewoonte is om een verkorte url te gebruiken wanneer dat niet nodig is, dus buiten Twitter.
Hier op Security.nl is iedereen wel zo kien om een verkorte url even in een url-expander te voeren, zodat je ziet waarop je klikt, maar ik vind het onnodig gebruiken van url-verkorten een slecht voorbeeld, het leidt tot het verder insluipen van die nare gewoonte.

Ik begrijp dat je de betreffende verkorte url in die vorm hebt gekregen via @nrc, maar dat neemt niet weg dat de url voor gebruik buiten Twitter prima in de volledige vorm neergezet kan worden. Zie het als het goede voorbeeld geven :-)

Dat was waar ik op doelde.
21-10-2012, 14:24 door ceewee
Door TD-er: Dat is mooi, dat een enkeling wel een kritisch geluid en zelfs tegengas durft te geven, maar in de publieke media zie je daar helemaal niets van terug.
Tot die tijd is het een enkeling die helaas weinig voor elkaar kan krijgen in z'n eentje.

Er moet gewoon vanuit de maatschappij een meer kritisch geluid komen dat het echt niet zo verder kan. Helaas hoor je nog veel te vaak de dooddoeners "het zal je eigen kind maar wezen" of "als je niets te verbergen hebt...."

Dat laatste klopt.

Met dat eerste ben ik het niet eens. Al vanaf m'n 16e, jong en idealistisch natuurlijk, strijd ik met basale kennis van recht en wet tegen onrecht en (overheids)fraude.
In 1997, toen 42, kwam ik achter fraude van de bedrijfsverenigingen Cadans, SFB,GUO,USZO en LISV maar vooral GAK Goes en Arnhem, misbruik van ESF gelden. Bezwaarschriften hielpen niet tot aan Nationale OMbudsman, NADA.
Ook 'n goeie advocaat kon niks doen. Politiek w.o. andre Rouvoet CU wilden het "oplossen" maar wist al dat dat vooral
onder de mat schuiven zou zijn.
Enige partijen die totaal niet reageerden waren Partij van de Afbraak en de Vereniging van Dieven, de huidige coalitie.
Kreeg zelfs nog 4 maandsalarissen aangeboden om t stil te houden, moest ik dan voor tekenen. Niet gedaan.
Toen zelf maar Europa geinformeerd met bewijsstukken, en voila! Het ESF schandaal /fiasco was geboren.

http://www.sp.nl/nieuwsberichten/2126/040625-esf_fiasco_krijgt_bittere_nasleep.html
http://archief.fembusiness.nl/2001/09/01/nummer-35/Het-echte-ESF-schandaal.htm
Zoek maar op ESF schandaal of misbruik of fiasco

Goedbeschouwd ben ik dus stichter van het UWV ;-) niet dat dat veel beter is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Uitvoeringsinstituut_Werknemersverzekeringen
Zelf heb ik ervan geleerd eerst de media op te zoeken, en dan pas de politiek,en met internet/youtube ben je tegenwoordig ook zelf DE media!

Heeft de overheid ervan geleerd, NEE, zijn hard-leers ;-)
Heeft hun toen miljoenen en inmiddels miljarden gekost.

Dus 1 man of vrouw kan wel degelijk het verschil maken!
Dus nu nog die andere 15 miljoen 999.999 ;-) effe m'n voorbeeld volgen, in alle bescheidenheid natuurlijk.
21-10-2012, 14:29 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
21-10-2012, 14:44 door ceewee
Door OpenZeus: reacties gelezen

bij mij komen ze er niet in
draadloos op InVisible gezet met een angstvallig lang wachtwoord
alle apparaten via een draad opgenomen in mijn netwerk.

inlogs met een extreem lange password aangepast.
cloudinlog idem dito
email pass idem dito


Is dat niet beetje paranoia?
21-10-2012, 15:29 door Anoniem
Een beetje wel, was hij heel paranoia dan had hij zeker geen cloud gebruikt...
:-)

Het probleem wat ik verder zie is het volgende: stel je detecteerd als land een aanval op je overheidsnetwerk, je weet niet dat het de Nederlandse politie is, je stelt een CERT/CIRT team in werking, forensiche experts, etc. Kun je dan deze kosten weer verhalen op de Nederlandse politie of zit je dan zelf met de gebakken peren?
21-10-2012, 15:30 door Anoniem
Is dat niet beetje paranoia?
Zegt de residente aluhoedjesdragert. ;-)

Je bedoelt wellicht "Is dat niet een beetje paranoïde?" en het antwoord is natuurlijk "Paranoïde zijn betekent niet dat ze niet er op uit zijn om je te pakken."

Lange wachtwoorden en onzichtbare wifi zijn een leuk begin maar daarmee ben je er niet natuurlijk. Want welke cy-ber-po-li-tie gaat er nou in een busje in je straat zitten knutselen als'ie ook gewoon wat staatsmalware via je normale surfgedrag je kompjoetertje in kan pompen? En dat terwijl'ie z'n koffie in een goedverlicht kantoor kan slurpen. Bedenk maar eens hoe dat zomaar zou kunnen en hoe ze weten dat ze dan ook de juiste voor zich hebben.

Bijvoorbeeld, als po-li-tie hebben ze toegang tot de tapinstallaties die ISPs geïnstalleerd moeten hebben (en die de ISPs betaald hebben) maar waar de ISPs verder niet aan mogen komen. Kleine moeite die even van "passief" naar "actief" om te bouwen, toch? Maar dat hoeft geenens, want voor spearphishing hoeft'ie alleen maar te weten welke emailadressen jij en je vriendjes gebruiken. En dat zijn echt niet de enige mogelijkheden.
21-10-2012, 16:32 door Anoniem
lol klinkt als of ze ook btw willen gaan heffen op het verkoop van exploits en Zero day exploits.

Maar de waarheid is elke computer die aan internet aangesloten is, is niet veilig en zal ook nooit 100% veilig worden.

wat ever ze ook proberen.....
21-10-2012, 16:57 door Anoniem
Je krijgt dan net zulke problemen,als wat nu het geval is met sattelietjamming.
Iedereen beschuldigd Iraan ervan,terwijl het nog lang niet zeker is wie er echter zit.
Straks worden er hier in Nederland en misschien er buiten,gewone burgers door de overheid gehacked zonder dat ze ook verdacht zijn.
Dat moeten we toch niet hebben?.
21-10-2012, 18:47 door S-q.
Iemand van jullie vandaag naar Buitenhof gekeken?

Directeut van Fox-IT legde het maar eens even uit.
Kijk anders even op uitzening gemist.
Dan begrijpen jullie het wel;-P

En vertel mij dan maar eens waarom hij geeeeeeen gelijk heeft!!!!!
21-10-2012, 19:41 door Anoniem
Opstelten -kan- juridisch helemaal geen bevoegdheid toekennen om buiten Nederland (en dus buiten Nederlandse jurisdictie) computers te mogen hacken.

Het zegt wel erg veel over zijn (on-) bekwaamheid als minister van justitie. Het enige wat hij kan doen is andere landen toestemming vragen, of hopen dat anderen landen deze praktijken ongevraagd gedogen.

Een agent, die met toestemming van Ivo in het buitenland computers kraakt, moet afwachten of hij niet door buitenlandse justitiediensten vervolgd wordt, indien deze geen toestemming hebben gegeven voor de activiteiten.
21-10-2012, 19:43 door Anoniem
"reacties gelezen. bij mij komen ze er niet in"

Ben je een crimineel dan, en gaat de RC toestemming geven om jou af te tappen ? Zoniet, waar ben je dan bang voor ?
21-10-2012, 19:46 door ceewee
Door S-q.: Iemand van jullie vandaag naar Buitenhof gekeken?

Directeut van Fox-IT legde het maar eens even uit.
Kijk anders even op uitzening gemist.
Dan begrijpen jullie het wel;-P

En vertel mij dan maar eens waarom hij geeeeeeen gelijk heeft!!!!!

Hierom dus:

Wij hebben zogenaamd een democratie wat vooral een bureaucratie is om de burgers eronder te houden.
Amerika is wel het beste voorbeeld van zo’n “democratie”, na 9/11 werd er via HomeLand Security een triljoen dollar besteed
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/1010568/2010/07/20/Kosten-War-on-Terror-trillion-dollar.dhtml
(Wahington Post),
http://projects.washingtonpost.com/top-secret-america/articles/a-hidden-world-growing-beyond-control/
niet om de daders te pakken of Osama Bin Laden, maar om de eigen burgers hun rechten af te nemen en te bespioneren. Voor de Amerikaanse overheid is niet Osama de vijand maar de eigen burger, en dat is hier in Nederland ook.

Gegevens van een hacker buiten Nederland moet opgelost worden door de politie en justitie in dat land of anders doorgegeven aan Europol of Interpol.
Maar dat wordt door politiek ook gefrustreerd, treffend voorbeeld Europol, alle info moest eerst in alle talen van de unie worden vertaald, tot bleek (goh) dat dat echt onwerkbaar was, nu hanteren ze net als Interpol gewoon voornamelijk het Engels, de internationale taal.
21-10-2012, 19:51 door Anoniem
Zoals al eerder genoemd is misschien het grootste risico nog wel er bewijs vernietigd kan worden wat de opsporingsdiensten in het buitenland nodig hebben. Dat moet je niet willen!
21-10-2012, 20:15 door S-q.
@ceewee
En hoe kom je te weten dat het om een hacker buiten Nederland gaat?
21-10-2012, 20:24 door ceewee
domaintools bv, heb zelf 30 websites en gemiddeld 100 spammers per dag die proberen binnen te komen, en over 60 emailadressen zo'n 500 bad mails per dag, staat altijd wel webadres in en zo verder zoeken.
Zijn zoveel tools om dat te achterhalen zelfs voor iemand als ik.
Kan je dan op ip adres vinden welk land, welke buurt en zelfs welk inlogppunt.

Zo kreeg ik keer hack index.html en via m'n log ook i.p.adres in, logde ik op dat ip onder e
igen websitenaam ( die zij gehackt hadden)
in op hun slecht verborgen website, en zet er via google vertaald engels>turks verhaal op dat politiebureau bij hun echt om de hoek zat, en zo heb ik ze maand lang zitten te pesten...:-)
Vonden ze helemaal niet leuk.
21-10-2012, 20:44 door Anoniem
Dit heeft helemaal geen gevolgen op de wereld. Echter zit het zo, dit is het gevolg van wat zich op de wereld al een tijd afspeelt, na dit gaat het gewoon verder naar andere landen. Het verspreidt zich als een kanker..De VS heeft dit van China overgenomen en verbetert, er zijn talloze arrestaties van "Patriots",vooral veteranen die vaak in een gekkenhuis belanden en niemand weet precies waar.Ook kritische burgers worden op een manier waar de goeie ouwe StatSie haar vingers zou aflikken opgepakt en als echte gevaarlijke terroristen geïntimideerd.. Dit soort regulering wordt aan alle soorten wetten gelijmd naar keuze. Bepaalt of je als terrorist gezien wordt, en echt, het komt verrekte handig uit nu met het pedo gedoe van de secretaris, dus pedo zal het waar het om draait zijn voor het groot en huppeltuttend publiek,..jazeker een goede zaak, maar dat zal maar 2, of 3 % van de vangst worden kan ik je verzekeren. Want ook al ben je fysiek niet "gevangen"je zal worden gevolgd door je pasjes, auto, boekingen en facebook enz enz. 24/7. En reken maar dat ze voor het gemak "speciale gegevens" zullen delen met de VS. Dus zowat 100%..Lid ceewee hierboven zegt het al..het is al lang zo, maar ik kan je wel vertellen amigo's, dat ze daar..ja hou je vast..2 biljoen dum dum kogels voor binnenlands gebruik hebben besteld en reeds aan het ontvangen zijn. Tienduizenden guillotines, velen net uit het oosten geïmporteerd! Want schieten of elektrocuteren, ook gifstoffen zin niet goed voor de organenhandel..ja ze willen natuurlijk ook een centje meeverdienen die beulen daar. Ja zo werkt het, en ze hebben ook al succesvolle hoofd transplantaties op apen gedaan!! ja ja, de rijkste zullen daar gretig gebruik van maken. Google maar Hollow point bullets homeland security! Ook dit, kom je niet meer bij! FEMA Camps FEMA coffins!! FEMA trein wagons ( 3 verdiepingen hoog, met enkelkettingen en een guillotine bij de uitgang!) Fema camps, overal gaan treinsporen naar toe!! Ja echt ik zit hier niet te liegen, alles open en bloot op internet., zo voor het graaien die informatie. En weten jullie waarom? Want ze zijn CONFIDENT dat he volkje ALTIJD naar de TV zal kijken voor zijn nieuws, hun fluoride water braafjes opdrinkt en de computer vrijwel uitsluitend voor ..tja..facebook, porno, kopen, trends en shit gebruikt zal worden. Dus de enkele die "savvy" zijn, daar willen ze wel een robbetje vechten mee willen, ze zijn er echt DOL op in de VS. Vergeet een ding niet beste mensen. De VVD is BESTE maatjes met Romney, en met de TEA party!! Let op, TEA party!!TEA party is Repbloodicans ( Republikeinen) Googlen, geen TV kijken, zelf je shit afvragen! Zoek Chemtrails! Wat zijn dat!..zoek .. ocuppy your mind! WEET! Voorbereidend werk doe je bij lui zo als Alex Jones, Jesse Ventura, Infowars.com, Prisionplanet.com RTnews! En vele andere "conspiracy theorists"Die zo lang ze actief zijn, raar genoeg zowat alle samenzwering theorieën ook waar bleken te zijn. Natuurlijk niet voor de volle 100%, maar wel gevaarlijk dichtbij. Ze stonden aan de vooravond van de False Flag attacks, 9/11 is HET voorbeeld!Maar Oklahoma is ook zo iets! En de Batman Shooings! Libie..enz. Dat is Mind control.
21-10-2012, 20:51 door S-q.
@ceewee;
Bedankt, je prikt nu al door een opmerking van Fox-IT heen.
Maar ik vraag mij af; Over welk soort hack dacht de directeur.
Volgens mij heb jij het over het soort script kiddy. Toch?
21-10-2012, 20:57 door Anoniem
voor een groot hooft heeft deze man weinig verstand van zaaken!
als hij mij mag hacken dat houd in dat ik terug mag hacken
om dat ik een nl staatsburger bent en ook rechten heeft de lul.
als burgermeester van r-dam was het al niets nu is het ook niets nu in de vvd ook al niets o ja bla bla bla bla bla
een echte vvd er bla bla en nog eens bla bla
21-10-2012, 20:58 door Anoniem
Door OpenZeus: reacties gelezen

bij mij komen ze er niet in
draadloos op InVisible gezet met een angstvallig lang wachtwoord
alle apparaten via een draad opgenomen in mijn netwerk.

inlogs met een extreem lange password aangepast.
cloudinlog idem dito
email pass idem dito


Zeker een router van Huawei ?
21-10-2012, 21:00 door ceewee
Dit was een van de vele script kiddy's, maar zaten ook nasty tussen moterclubs met "nevenactiviteiten" en uiteraard russische en chinese en die gingen dan proberen m'n websites plat te leggen of zgn. uit mijn naam(emaialdres) spam versturen, paar reacties op gehad van he haal me vd lijst, terwijl ik nooit emailbrieven of zo verstuur, wees ik hen op webadres in die mails wat NIET van mijn domeinen afkwam, OHHH was t dan nu snap ik t.

Heb er aantal aan politie gestuurd, nooit wat op gehoord.

Wel na internetoplichting via marktplaats van kennisje simpel via google gekeken, persoon opgezocht, en met die kennis naar politie, die wilde aangifte intikken kreeg computer niet opgestart, dus ik vriendelijk aangeboden zal ik t maar doen.
Dus ik clever opgemerkt: ja de misdaad is al georganiseerd nu de politie nog.
Kennisje wilde gauw weg was bang dat ik met m'n opmerkingen daar gehouden zou worden. ;-) grinik
21-10-2012, 21:16 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
21-10-2012, 21:16 door Anoniem
"En vertel mij dan maar eens waarom hij geeeeeeen gelijk heeft!!!!!"

1) Omdat er geen 'internationale wateren' bestaan op internet, terwijl Prins dat wel pretendeert. Ieder component is van een overheid, organisatie of persoon in een specifiek land.

2) Omdat een minister van justitie geen grensoverschrijdende bevoegdheden kan verlenen om strafbare feiten te plegen

Ik ben benieuwd hoe Minister Opstelten zou reageren indien de Minister van Justitie in Belgie de Rijkswacht de bevoegdheid zou geven om in Nederland huiszoekingen te doen.
21-10-2012, 21:17 door S-q.
@ceewee; bedankt voor je reakties.
21-10-2012, 21:18 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
21-10-2012, 21:30 door ceewee
Door OpenZeus:
Door ceewee: domaintools bv, heb zelf 30 websites en gemiddeld 100 spammers per dag die proberen binnen te komen, en over 60 emailadressen zo'n 500 bad mails per dag, staat altijd wel webadres in en zo verder zoeken.
........


wat moet jij met 30 websites?

Ach ja, dacht maak website-tje per hobby of interesse die ik heb, alleen dat breidde zich nogal uit sinds 1995.
En heb ik nog niet eens al m'n interesses, een beetje van (plaatselijk)nieuws en geschiedenis,politiek, fotografie en vrouwen zo ongeveer.
Dus nu ongeveer 1,5 Tb op internet, en nog niet eens veel films of foto's, kan je nagaan.
En kost me niet eens veel tijd, automatisering is tenslotte automatiseren, spammers en spam worden automatisch herkend, mail van 60 adressen via poppeeper paar keer per dag bekijken.
En tot m'n stomme verbazing nog redelijk veel verkeer ook, nieuwssite al over de miljoen views, en raar maar waar
het onderwerp vrouwen schijnt ook voor anderen interessant te zijn.

Moest in 2004 wel lachen met journalist die wilde artikel maken over me en vroeg gezien hoeveel informatie ik had,
welk deel van internet is van jou?
Dacht och heden, een digibeet ;-)
21-10-2012, 22:37 door ceewee
Door S-q.: @ceewee; bedankt voor je reakties.

Graag gedaan.

Dat stuk:wij hebben zogenaamd een democratie wat vooral een bureaucratie is om de burgers
eronder te houden. Amerika is wel het beste voorbeeld van zo’n “democratie”, na 9/11 werd er via HomeLand Security een triljoen dollar besteed (Wahington Post), niet om de daders te pakken of Osama Bin Laden, maar om de eigen burgers hun rechten af te nemen en te bespioneren. Voor de Amerikaanse overheid is niet Osama de vijand maar de eigen burger, en dat is hier in Nederland ook.

kwam uit een reactie wat ik 9 februari 2011 plaatste ten tijde van de arabische lente
zie http://www.anarchiel.com/display/nederland_versus_egypte 13:32 , verderop nog meer.


We worden overspoeld door detective en politieseries als NCIS, Bones, en programma's als 112, wegmisbruikers , waarbij het net lijkt alsof alles opgelost of voorkomen kan worden zie bv de serie person of interest.
Zo van ga maar rustig slapen, de overheid en politie/justitie waakt.

Dat is natuurlijk valse veiligheid, want als er echt iets gebeurt, sta je volkomen alleen als slachtoffer ondanks
slachtofferhulp of -loket, veiligheidshuis en noem maar op.

En maakt dat indruk op de overheid? Nee, hoe meer onveiligheid hoe meer regels ze kunnen opleggen, want ze zijn doodsbenauwd voor de burgers, dat zijn de enigen die hun macht kunnen afnemen.

En ja ik geloof nog steeds dat de gewone politieman het inderdaad niet enkel voor die 1500 euro doet, maar de rest?
Ach werk krijgen is niet de kunst, maar werk houden.
21-10-2012, 22:51 door TD-er
Door OpenZeus: [...]

wat moet jij met 30 websites?
30 sites is niet zo vreemd hoor.
/me onderhoud ook een server met domeintjes/sites voor vrienden/familie/kennissen en dat zijn er toch wel wat meer dan 30.
En ik krijg dan ook wel alle hack-pogingen te zien. Maar goed de meeste hack-pogingen zijn net zo geautomatiseerd als de blokkeer-pogingen. Dus dan krijg je al snel 1000-en hack-pogingen per site in de logs erbij. (zelfs met fail2ban erbij)
21-10-2012, 23:33 door ceewee
Door TD-er:
Door OpenZeus: [...]

wat moet jij met 30 websites?
30 sites is niet zo vreemd hoor.
/me onderhoud ook een server met domeintjes/sites voor vrienden/familie/kennissen en dat zijn er toch wel wat meer dan 30.
En ik krijg dan ook wel alle hack-pogingen te zien. Maar goed de meeste hack-pogingen zijn net zo geautomatiseerd als de blokkeer-pogingen. Dus dan krijg je al snel 1000-en hack-pogingen per site in de logs erbij. (zelfs met fail2ban erbij)


Klopt, mijn sites (die inlog hebben dan ) zetten alle bekende spammers op admin approval automatisch, plus banlist voor bv Gmail(de meeste spammers) enz. new user zijn posts enkel op approval tot ze bekenden zijn na x posts.
Gebruik geen fail2ban zag dat hun wiki vanwege spammers ook geen gebruikersaccounts meer toestaan trouwens ;-)
Sommige sites van die 30 hebben laatste 2 jaar al 100.000 spammers geblokt per site, dus doe ik ook zo geautomatiseerd mogelijk.
Nieuwe spammers geef ik aan bij spamblocklist enz, worden ze op hoop sites gelijk als spammers herkend.

En sommigen als ik s wat tijd over heb en niks te doen ga ik terugpesten, ook wel 's leuk, blijken ze hun eigen sites
nog slechter beveiligd te hebben, grinik.

En uiteraard, geregeld backups sql maken, zeker als ik net zelf wat heb toegevoegd en anders per week en ook backups hele sites geregeld. Vergeten veel webmasters ook, kan na sql injectie binnen minuut site weer draaiend hebben.
22-10-2012, 00:53 door Anoniem
Zouden de Tweede en Eerste Kamer achter het plan staan als een paar Roemeense agenten hun computer binnendringt omdat er al een botje op stond waar wat criminelen een paar tienduizenden euros mee verdienen? Tja, want dat mocht toch, achteraf even melden dat je het met grootste zorg gedaan hebt omdat het zogenaamd moest en het is allemaal koek en ei. Ach ja sorry dat we ondertussen ook wat vertrouwelijke stukken hebben ingezien en dat we nu invloed op uw democratie hebben... Sourvereiniteit is geen speelgoed. Binnenlandse politiediensten en politici hebben enkel bevoegdheid binnen ons bestel. Het voorbeeld van het hoofd van de KLPD, dat agenten met een auto een verdachte ook een beetje kunnen achtervolgen in het buitenland, raakt kant noch wal. Een agent gaat dan ook niet iemands privedomein en dus huis binnen zonder uitdrukkelijke instemming en zware noodzaak. Het voorstel wat er ligt is een vrijbrief om heel veel zwaar bevochten rechten die je als agent nu niet zomaar kan schenden maar even opzij te schuiven. Onder het motto het overkomt ons toch niet, haal je zo je eigen democratie onderuit. Ondergraving van de rechtsstaat is eveneens bijzonder onverstandig. Feitelijk komt het er in de praktijk op neer dat we internationaal gewoon niet kunnen en niet willen samenwerken. De politie heef in Nederland al moeite om goed met zichzelf onderling te communiceren, Doe je een melding van een verdachte situatie met kenteken via het algemene nummer dan kunnen ze er niets mee omdat ze het niet kunnen delen met de wijkagenten. Als een paar dagen later dezelfde verdachte met veel machtsvertoon wordt aangehouden vanwege eenzelfde verdachte situatie dan kunnen ze daardoor geen 1+1 binnen hetzelfde korps doen omdat ze die informatie niet hebben en niet kunnen delen. Internationaal noodzaak om snel te kunnen handelen op een buitenlands systeem? Laat me niet lachen! Men wil het omdat men niet kan communiceren en niet snel genoeg weet waar ze zitten en wat de gevolgen zijn. Neem verantwoordelijkheid! Ga nou na 35 jaar aan automatisering bij de politie nu echt eens goed omgaan met informatie en communiceren!!! Dat levert veel en veel meer op dan wat je zogenaamd wint met het negeren van sourvereiniteit!
22-10-2012, 10:50 door ceewee
Door Anoniem: Zouden de Tweede en Eerste Kamer achter het plan staan als een paar Roemeense agenten hun computer binnendringt omdat er al een botje op stond waar wat criminelen een paar tienduizenden euros mee verdienen? Tja, want dat mocht toch, achteraf even melden dat je het met grootste zorg gedaan hebt omdat het zogenaamd moest en het is allemaal koek en ei. Ach ja sorry dat we ondertussen ook wat vertrouwelijke stukken hebben ingezien en dat we nu invloed op uw democratie hebben... Sourvereiniteit is geen speelgoed. Binnenlandse politiediensten en politici hebben enkel bevoegdheid binnen ons bestel. Het voorbeeld van het hoofd van de KLPD, dat agenten met een auto een verdachte ook een beetje kunnen achtervolgen in het buitenland, raakt kant noch wal. Een agent gaat dan ook niet iemands privedomein en dus huis binnen zonder uitdrukkelijke instemming en zware noodzaak. Het voorstel wat er ligt is een vrijbrief om heel veel zwaar bevochten rechten die je als agent nu niet zomaar kan schenden maar even opzij te schuiven. Onder het motto het overkomt ons toch niet, haal je zo je eigen democratie onderuit. Ondergraving van de rechtsstaat is eveneens bijzonder onverstandig. Feitelijk komt het er in de praktijk op neer dat we internationaal gewoon niet kunnen en niet willen samenwerken. De politie heef in Nederland al moeite om goed met zichzelf onderling te communiceren, Doe je een melding van een verdachte situatie met kenteken via het algemene nummer dan kunnen ze er niets mee omdat ze het niet kunnen delen met de wijkagenten. Als een paar dagen later dezelfde verdachte met veel machtsvertoon wordt aangehouden vanwege eenzelfde verdachte situatie dan kunnen ze daardoor geen 1+1 binnen hetzelfde korps doen omdat ze die informatie niet hebben en niet kunnen delen. Internationaal noodzaak om snel te kunnen handelen op een buitenlands systeem? Laat me niet lachen! Men wil het omdat men niet kan communiceren en niet snel genoeg weet waar ze zitten en wat de gevolgen zijn. Neem verantwoordelijkheid! Ga nou na 35 jaar aan automatisering bij de politie nu echt eens goed omgaan met informatie en communiceren!!! Dat levert veel en veel meer op dan wat je zogenaamd wint met het negeren van sourvereiniteit!

Dat bedoelde ik dus ook!

Na 9/11 zijn in USA burgerrechten opzijgeschoven en triljoenen besteed om de eigen burger in de gaten te houden, en je
kan dankzij Homeland Security zonder proces of aanklacht worden opgesloten, voor je eigen veiligheid?

En als de Nederlandse politie dat mag, ook in het buitenland, mag de buitenlandse politie dat dan ook hier?!
Zitten onze computers straks echt vol met politie-ransomware?

Effe n voorbeeld uit de praktijk: in de database van de politie Breda zit een zware crimineel, geweldpleger noem maar op,
want daar pleegt hij die feiten, maar in de politiedatabase van Eindhoven waar hij woont, staat ie behalve wat verkeersovertredingen bekend als "brave Hendrik".
Dus als ie na een "incident" vlucht naar z'n woonplaats, wil de politie Eindhoven van Breda weten waarom ze die
"brave Hendrik" nu eigenlijk achtervolgen en willen oppakken.
En dan moet de politie Breda de gegevens uit hun database FAXEN, want uiteraard kan dat niet via een digitale lijn,en uiteraard worden na oplossen incident, die faxen NIET opgenomen in de database Eindhoven,maar gewoon weggegooid.

Na het oppakken van een dader van grof huiselijkgeweld, en weer op straat zetten met een straat- en contactverbod, wordt dat niet aan het slachtoffer bekendgemaakt en ook niet aan de politie in de stad,dorp of wijk van het slachtoffer.
Dus bij een herhaling moet de politie aan Justitie vragen of er een verbod van kracht is, en meestal krijgt het slachtoffer die pas maanden later te zien van de advocaat van de dader.

Aangifte doen kan niet per email, waarbij je bv dokumenten of foto's kan toevoegen, nee je moet naar het bureau, je vertelt, agent tikt het in en verbetert jouw en zijn/haar fouten en dan moet je dat lezen en ondertekenen.

Dit is de praktijk.
22-10-2012, 11:37 door Anoniem
jammer dat hij zo'n abominabel gebrek aan leiderschap ten tonele brengt.

Dit soort signalen zouden eigenlijk de waarheid boven tafel moeten krijgen, niet weggemoffeld worden met allerlei verdoezelende tegenmaatregelen die uiteindelijk niets helpen slechts verergeren.

gewoon ronduit incompetentie.

en dan te bedenken dat in een tijd waar gevraagd wordt naar politiek geengageerde jongeren, die jongeren wel precies in zijn straatje moeten (na)praten anders hebben ze met een beetje pech die taser in hun nek. naast een GIGANTISCH front wat uit z'n nek zeverend je ongelijk geeft onder wetenschappelijke noemer zonder je uit te laten praten, zonder argumenten in een functie waar ze juist dat wel afgesproken hebben te doen. misschien raakt dat werkelijk nadenken hun eigen functioneren wel, tja nou ja. die studentjes die nu volledig napratend van school ,komen gerold (minstens het leeuwendeel) zullen het wel gaan oplossen he?

oh ja beveiliging gaat samen met integriteit en wat was dat CIA nog meer? mens het hele alfabet komt voorbij en volgens mij is het niets meer dan logisch, opvulling en misvormde hantering van uitwisseling (spotentie).

LOL, we gaan geen problemen oplossen zo. dichtgetikt, gecultiveerd stelletje konijnen. dat kan een kind van 12 verzinnen zo. dat is niet depressief, suggestief of pessimistisch. dat heb ik tien jaar proberen aan te kaarten, ik denk als ik van publiek bestuurders in die tijd (en medeburgers) 10 x tegenargumenten gehoord heb is het veel. dat is dus realistisch, waarheid en het wiel opnieuw uitvinden.

vraag maar aan mensen als koopmans, die in hun levenservaring en whatnot gewoon onder belachelijke noemers gepasseerd worden. of kijk eens wat er op bestuurlijk niveau in het umc gebeurde (postmus), realiseer je wel dat dit bestuur van een gerenommeerde nederlandse medische organisatie betreft. weet je toch meer dan genoeg?

jammer hoor, nederland. dat je je werkelijke identiteit en denkvermogen collectief zo overboord gooit of met de kop in probeert te drukken. om maar te verbergen dat je amper nog denkvermogen / identiteit / verantwoordelijkheid hebt. op die manier krijgt een volk ook weer de regering die ze verdient, dussss.... ach ja de toko komt vanzelf weer in balans. weten we meteen weer waarom we eerder tot andere bevindingen kwamen, je weet wel : wat we nu zonder een enkel argument min of meer van tafel kijken.

weet je ook meteen waarom jongeren als mij voor mensen gaan werken die het WEL willen. EN verdienen. EN ik dadelijk ook. helaas maar waarschijnlijk ten koste van jullie - niet zeiken over dialoog aub, op voorhand. ik praat jou taal. sociaal darwinisme ofzo he? LOL echt, een kind van 12 kan beter verzinnen.

gepretendeerde empathie en compassie brengt NIETS. waarom niet? als ik pretendeer (bijvoorbeeld uit eigenbelang, gemakszucht) tegen een bal te schoppen, rolt ie nog niet. dit is geen werkelijke passie, het individu is het respect voor elkaar, zichzelf kwijt en het collectief stort DUS in. fancy technologie helpt niets, is een gevolg van individuen en kan evengoed misbruikt worden. bestuurders zijn verantwoordelijk, rechters, wetenschappers. niet procedures. niet gewenning en whatnot. koop je niets voor.

te rijk voor woorden zijn, en ZO verwend dat je maar een beetje waarheidsvinding gaat vogelen via tikkertje achtig spel ofzo. hoe gek moet je zijn?

herkenbaar aan mensen die zeggen 'kan ik toch niets aan doen?"', 'is toch niet mijn verantwoordelijkheid' in NOTA BENE een tijd waar we NOOIT EERDER zoveel mogelijkheden hadden. aantoonbaar. we kunnen er niet mee omgaan, en het houdt lood niet tegen. is al eerder gebeurd hoor. dagelijks zelfs, op zeg maar iedere kleuterschool (kenniseconomie).

neem ik dus de tijd niet meer voor om foutloos te typen. nahhh, gewoon nemen die hobbel. en natuurlijk ZONDER dit soort apen te helpen. dat kan namelijk niet. konden ze zelf (alweer) ook wel verzinnen.

De oplossing? simpel. ons beloningssysteem en daaruit voortvloeiende irrealistische verwachtingen. en snel, want anders ben je (100% zeker) te laat. we zijn eigenlijk al zon 20 jaar te laat daarmee.

maareh geloof je niet? wil je meer bewijs? no worries, komt vanzelf. bewijs ligt er trouwens al, als je die vette oogleden van elkaar trekt. tegen die tijd, en dat beloof ik je, herinner je je ook met zekerheid hoe decadent je in een tijd met de meeste mogelijkheden ooit gewoon bleef door leuteren over een dom spelletje wat eigenlijk niets brengt dat jou roze wolk status. wat was het ook weer? je kon niets doen en t was niet je verantwoordelijkheid? je kletste over kenniseconomie waar alle feiten allang op tafel lagen. concessie politiek? neuh, verkrachting van een hele samenleving.

oh en het is niet zomaar opgelost, t zijn namelijk niet de mooie gebouwen. het zijn die inmiddels zo 'leuke' individuen die stelselmatig onzin moeten vreten, daarin moeten leven en vervolgens alleen nog maar uit eigenbelang werken. dat zelfs onvermijdelijk of normaal noemen, ze komen er nog wel achter.
22-10-2012, 11:51 door Anoniem
Door OpenZeus: reacties gelezen

bij mij komen ze er niet in
draadloos op InVisible gezet met een angstvallig lang wachtwoord
alle apparaten via een draad opgenomen in mijn netwerk.

inlogs met een extreem lange password aangepast.
cloudinlog idem dito
email pass idem dito


En hij heeft uiteraard ook al zijn software met de meest recente patches up-to-date gehouden, zodat bij de laatste service pack, ook de hele rij achterdeuren voor NSA, FBI, Mossad, MIx, hema, Bart Smit, etc al zijn aangebracht.
Aangezien MS een amerikaans bedrijf is, zijn ze verplicht (patriot act) om backdoor voor de overheid aan te brengen.
Juist ja....
22-10-2012, 12:02 door ceewee
Door Anoniem:
Door OpenZeus: reacties gelezen

bij mij komen ze er niet in
...............
cloudinlog idem dito
email pass idem dito


En hij heeft uiteraard ook al zijn software met de meest recente patches up-to-date gehouden, zodat bij de laatste service pack, ook de hele rij achterdeuren voor NSA, FBI, Mossad, MIx, hema, Bart Smit, etc al zijn aangebracht.
Aangezien MS een amerikaans bedrijf is, zijn ze verplicht (patriot act) om backdoor voor de overheid aan te brengen.
Juist ja....

Grinik inderdaad, de Patriot Act, mensen wijsmaken dat ze patriotten zijn, veel over hebben voor het vaderland enzo,
en intussen die patriotten tot burgerslaaf gemaakt.
http://www.telegraaf.nl/overgeld/experts/alexklein/5436376/__Betaal__burgerslaaf___.html

Er wordt hier nogal veel anoniem gereageerd zie ik, heb nog even gekeken of ik mijn (veelgebruikte) nickname in m'n echte
naam Ceesboogaart kan veranderen, maar dat kan helaas hier niet, want

In een tijd van universeel bedrog is het vertellen van de waarheid een revolutionaire daad.
George Orwell Engels schrijver (ps. van Eric Blair) 1903-1950

En wat betreft patriot act en het vaderland, mijn vader heeft geen land, dus daar ben ik mooi klaar mee ;-)
22-10-2012, 13:21 door Anoniem
"Het zou wel leuk zijn als er eens een keer een minister aantrad die wèl wist waar'ie over lulde."

Iemand als Donner wist al minister van justitie zeer goed waar hij het over had in tegenstelling tot Opstelten. Ik was het met Donner inhoudelijk/ideologisch volstrekt oneens, maar als jurist wist hij precies waar hij het over had. Zo goed als Donner de wetten kende, zo slecht lijkt Opstelten op de hoogte te zijn.
22-10-2012, 14:55 door ceewee
Door Anoniem: "Het zou wel leuk zijn als er eens een keer een minister aantrad die wèl wist waar'ie over lulde."

Iemand als Donner wist al minister van justitie zeer goed waar hij het over had in tegenstelling tot Opstelten. Ik was het met Donner inhoudelijk/ideologisch volstrekt oneens, maar als jurist wist hij precies waar hij het over had. Zo goed als Donner de wetten kende, zo slecht lijkt Opstelten op de hoogte te zijn.


Daarom hebben ze m ook genomen, de ambtenaren op dat ministerie willen niet dat de minister slimmer is dan hun.
B.v. Henk Vredeling toentertijd http://nl.wikipedia.org/wiki/Henk_Vredeling wilde als landbouwkundige het liefst minister van Landbouw worden maar werd minister van Defensie ;-)

Donner wist misschien veel van wetten maar niet van hoe de wet in de praktijk uitpakt, b.v. zijn idee van veiligheidshuizen
is weer een ambtelijk overlegorgaan erbij net als Jeugdzorg, de savannah's zijn niet meer te tellen. Opheffen dus.
22-10-2012, 15:29 door Anoniem
Dank je wel voor de opmerking over Donner. In het geheel mee eens.

Wat een schande hoe die mensen vaak behandeld zijn. En hoe tekenend. Als dat namelijk al op dusdanige manier op dat niveau gebeurd, wat zou er dan elders gebeuren. Niets vraagteken, ik weet waar ik het over heb.

Een voordeel: het zijn wanabe haaien die eerder zichzelf bijten op langere termijn. En ik heb het niet over Donner.
23-10-2012, 11:48 door Anoniem
"En hoe kom je te weten dat het om een hacker buiten Nederland gaat?"

Da's vrij simpel. Het gaat hier niet om het oppakken van hackers, maar om het hacken van machines. Zoek het IP adres op in een internet registry, en je weet per direkt in welk land het IP adres gesitueerd is.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.