image

Bank stuurt 35.000 afschriften naar verkeerde adres

zaterdag 25 december 2010, 10:46 door Redactie, 2 reacties

Door een printfout heeft de Santander bank de rekeningafschriften van 35.000 klanten naar het verkeerde adres gestuurd. De fout zorgde ervoor dat Britse bankklanten de eerste pagina van hun eigen rekeningafschrift ontvingen, maar de tweede en derde pagina van een andere klant. "Banken kunnen het vertrouwen van hun klanten verliezen als ze persoonlijke informatie niet kunnen beschermen", aldus de Britse Information Commissioner’s Office.

De bank laat in een verklaring weten dat het de veiligheid van klanten en rekeninggegevens zeer belangrijk vindt. "We willen klanten verzekeren dat het risico van fraude met hun rekening door deze fout niet is toegenomen en dat dit een eenmalig incident is." De Spaanse grootbank heeft wereldwijd 92 miljoen klanten.

Reacties (2)
25-12-2010, 16:11 door Syzygy
Zoiets is toch een automatisch proces dat al jaren goed gaat.
Ben wel benieuwd wat het probleem was.


Alle banken vinden security belangrijk , ook de Nederlandse alleen staan ze minimaal 3 x per week in de krant met een blunder op dat gebied en dan nog met droge ogen beweren dat ze het beste met je voor hebben.
26-12-2010, 09:06 door Anoniem
Verbaast me niks. Ik krijg al acht jaar bankafschriften en zelfs nieuwe bankpassen voor de vorige bewoner van mijn huis. Ik heb ze een tijdje doorgestuurd, toen heb ik ze een tijd teruggestuurd aan ING (onder vermelding "geadresseerde onbekend"), en inmiddels ben ik maar overgegaan op weggooien. Het is voor de eigenaar een slapende rekening en hij heeft me al eens verteld dat alle adreswijzigingen aan ING niet mochten baten. Wat blijkt. Oh oh, wat is de bank toch zorgvuldig met gegevens.
En dan ben ik nog zo eerlijk dat ik geen nieuwe PINcode aanvraag voor die bankpas ;-).
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.