Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

24-04-2024, 14:30 door Anoniem

Door Anoniem: Door Anoniem: Waarom zou iDeal (die alleen het betalingsproces verzorgt) noodzaak hebben om bezorgadressen te registreren? Die hebben ze niet, dus vanuit privacy perspectief overbodige informatie. Ik denk dat het bij problemen zoals niet aangekomen bestellingen wel handig is dat elke betrokken partij makkelijk bij alle gegevens kan en niet slechts een deel van de gegevens. Rekeningnummer en naam weten maar het adres niet is dan buitengewoon lastig in de afhandeling. Ben ik het niet mee eens. Op een website stop ik spullen in een winkelmand en wil ik mijn bestelling afronden. Dan worden of mijn NAW-gegevens uit mijn account bij de webwinkel gehaald (na inloggen) of ik vul ze eenmalig in. Daarna krijg ik een moment om de gegevens te controleren en pas daarna mag ik betalen. Kies ik voor iDeal, dan hoeft iDeal helemaal mijn NAW-gegevns niet te kennen, zij hebben daar geen belang bij (irrelevant voor het betaalproces, ergo mogen ze niet bewaren volgens GDPR). Als de betaling gelukt is zal de ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha