Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

18-08-2023, 13:21 door Anoniem

Door Anoniem: Of je vraagt je provider/huisbaas (degene die je je IP gegeven heeft) om het probleem aan te pakken bij je "buurman". Of het wordt tijd om naar een andere provider/huisbaas te gaan. Ook een manier om van het probleem af te komen. Check dan wel even of die van dezelfde blocklists gebruik maakt of niet. Of misschien dat een VPN uitkomst kan bieden. Je mailt dan vanuit een andere locatie, en dus een ander IP-blok. Wel lekker makkelijk: Wordt je per ongeluk door deze blocklists geblokeerd (op ip-blok niveau) maar heb je er zelf geen schuld aan (je spamt zelf niet), ga dan maar klagen bij je provider dat die iets aan de echte spammer in dat blok doet, zodat het blok weer van de blocklist gehaald kan worden. SEP (Somebody Else's Problem) Dit is de hele taktiek van de huilende kleuters die die antispam mafia zijn. Zij hebben een probleem met spam, dan gaan ze de provider van die spammer blacklisten in de hoop dat de andere klanten dan in opstand komen waarna die provider wel in actie moet ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha